Hvorfor gå op i SEO?

Anvender I SEO i jeres daglige arbejde i virksomheden? Hvis ikke det allerede er tilfældet, er det en anbefalelsesværdig ting at gøre. I dag er det svært at være funktionel virksomhed, hvis ikke man har digitaliseret rigtig mange ting. 

En ting er, at I har været i gang med at digitalisere alt den interne data, kommunikation og meget andet. Det er en fordel for jer, der gerne vil effektivisere og sørge for, at alle nemt kan få adgang til forskellige filer og præsentationer på tværs af afdelinger. Men det er ikke kun det interne, der skal være fokus på.

Hvis I gerne vil markedsføre jer selv og skabe et navn, forbrugerne kender til, er det nødvendigt, at I begynder at fokusere på SEO, som vi har uddybet herunder. SEO står for Search Engine Optimization, og det er altså et værktøj, I kan bruge til at blive synlige online. SEO kan være svært at overskue selv. Derfor anbefales det jer at arbejde sammen med et SEO-bureau.

Bliv gode venner med søgemaskinerne

I kender det sikkert godt – der er noget, man er i tvivl om. En lynhurtig indtastning på Google, og så står man ellers med svaret i hånden. På samme måde gælder det, hvis der er produkter, man gerne vil købe. Den ene eller anden søgemaskine, ind på en relevant hjemmeside, og så et par klik – så ligger det i kurven og er klar til at købes.

Det er lige præcis den proces, I også skal stræbe mod at opnå. Hvis I har styr på SEO, eller får det med rådgivning fra et SEO-bureau, vil jeres hjemmeside først og fremmest komme frem blandt de øverste søgeresultater på diverse hjemmesider. Det betyder, at brugerne har noget større chance for at finde frem til netop jeres virksomhed, og det er på alle måder til jeres fordel – jo længere op, man kommer på søgeplatformene, jo større er chancen for, at brugerne bliver til forbrugere.

Hvad kan et SEO-bureau hjælpe jer med?

Måske I stiller spørgsmålstegn ved, hvad I kan blive rådgivet til, som I ikke selv kan stå for. Et SEO-bureau er specialiseret, og for jer betyder det, at I vil få skræddersyet hjælp, der passer til netop jeres virksomhedstype. SEO-bureauer kender alt til, hvad der skal til. Der er mange, der tror, at det udelukkende handler om at få de rette søgeord med, men det er ikke tilfældet.

SEO handler i lige så stor grad om, at hjemmesiden er bygget logisk op, og at I er i stand til at analysere de data, der kommer ind. Et SEO-bureau kan se på de forskellige data, der kommer ind, og analysere dem, så I kan anvende dem til noget praktisk.

Sådan optimerer I jeres hjemmeside

Har I svært ved at gennemskue, hvad I helt præcist skal gøre, for at jeres hjemmeside bliver optimeret til at snakke sammen med søgemaskinerne? Først og fremmest er det nødvendigt, at man kan få al den relevante information på så få klik som muligt.

De forskellige søgemaskiner har også forskellige algoritmer, de følger, og man er nødt til at kende de algoritmer. Hvis I arbejder hen mod at komme øverst på Google, så er det Googles algoritmer, der skal arbejdes med – det kender et bureau alt til, selvom I kan have lidt svært ved at gennemskue det.

Det kræver blandt andet, at der er nogle logiske blokke på hjemmesiden, at der er menuer, der lynhurtigt leder det rette sted hen, og at der er en søgefunktion, så man kan komme fra A til B med et klik og en indtastning. Desuden er det en fordel at krydshenvise til andre sider.

Skriv en kommentar